Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Svenskt Sigill byter strategi

Publicerad: 12 mars 2009, 15:23

2007 bytte Svenskt Sigill ut reklambyrån Spenat mot Blomquist annonsbyrå. Första kampanjen blev annonser med temat ”Världens närmaste mat”. Nu tar Svenskt Sigill nästa steg i kommunikationen.


Ämnen i artikeln:

Blomquist & Co

Första berättade svenskt Sigill att de fanns. Nu ska de berätta för konsumenterna vad de gör.
– Man kan säga att vi förflyttar fokus från kännedom till innebörd, säger Magnus Erstrand, marknadschef på Svenskt Sigill, i en kommentar.

Enligt Blomquist känner hälften idag till Svenskt Sigill. Det har gjort att reklambyrån nu skiftar fokus i marknadsföringen från att bara berätta om Svenskt Sigill till att gå in på djupet på vad de verkligen står för.

Huvudmedia har sedan 2007 varit utomhustavlor. Det har kompletterats med annonser i mat- och populärpress. Nu satsar Svenskt Sigill på uppslags- och helsidesannonser i mat- och populärpress, stortavlor utomhus och i t-banan, fackpress, webb och butiksmaterial.

Kampanjen ”Välj närmare mat” startar nu, den kommer sedan att återkomma i höst.

Svenskt Sigill

Uppdragsgivare Svenskt Sigill: Magnus Erstrand
Arbetsgrupp Blomquist: PL Lars Johansson, CD/copy Janne Åkerblom, AD Ulrica Ingström, PLL Gunnel Öhrn, Final art Rickard Arvius och Maria Jarl Burholt
Fotograf: Frans Hällqvist
Media: Wolfgang Gulding, Starcom

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Blomquist & Co

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.