Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Svenskt ”Twitter Race” hyllas av AdAge

Publicerad: 12 december 2011, 12:33

Inga svenska kampanjer är med på listan när AdAge listar årets tio bästa sociala medier-kampanjer. Men väl en svensk byrå – Perfect Fools kvalar in med ”Twitter Race” för Citroën.


Kampanjen "Twitter Race", som togs fram för den holländska marknaden, var ett samarbete mellan Perfect Fools och Euro RSCG Amsterdam. Twittrare hade chansen att vinna en ny bil genom att twittra väganvisningar till tv-presentatören Froukje de Both, som tillsammans med en kartläsare, körde runt i en Citroën. När resan var över stannade föraren och höll upp ett meddelande. Vann gjorde den person som först retweetade meddelandet.  Hela resan sändes på Citroëns Facebook-sida.

Perfect Fools technical director Björn Kummeneje var med i bilen hela dagen. Även andra medarbetare från byråns stockholmskontor var delaktiga i arbetet med kampanjen.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.