Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Svensson med radiospot enligt 5:2-metoden

Publicerad: 15 Oktober 2013, 12:17

Svensson och Flickorna Larsson har spelat in radiospotar som man anser helt och håller bygger på 5:2-metoden. Bakgrunden är att Aftonbladet lanserar ett 5:2-program inom Viktklubb.se.


Ämnen i artikeln:

SvenssonFlickorna Larsson

– Det är otroligt provocerande med tystnad i radio och därför effektivt,  säger Tomas Carrfors, copywriter på Svensson i en kommentar.

Han  menar därför att det kändes som en självklarhet att göra radiospotar som  hushåller med tiden på samma sätt som man hushåller med mat enligt  5-2-metoden.

Reklamen har skett i två utföranden – en med tysta luckor insprängda i texten, och en med en avlutande lång tystnad.

Kampanjens  mål är att få målgruppen att känna till att Viktklubb.se har de verktyg  som krävs för att tappa kilo med hjälp av 5:2-metoden.

Kampanjen går i SBS-kanalerna med start denna vecka.

Här kan du lyssna på reklamen.

Arbetsgrupp:
Viktklubb
Viktoria Gelin, projektledare reklam & sponsring
Lena Sjödell, produktägare Viktklubb.se

Svensson
Yvonne Pils, projektledare
Ewa Staël von Holstein, produktionsledare
Tomas Carrfors, copywriter
Filip Lindqvist, art director
Flickorna Larsson
Daniel Kilgren, regissör
Olle Eronn, ljudtekniker


Ämnen i artikeln:

SvenssonFlickorna Larsson

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.