Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Svensson skapar reklamhistoria med 7-Eleven

Publicerad: 1 februari 2013, 13:46

I år firar butikskedjan 7-Eleven 33 år. I samarbete med Svensson firar man genom att göra reklamfilmsdebut.


Ämnen i artikeln:

Svensson7-Eleven

1980 öppnade 7-Eleven sin första butik i Sverige. Adressen var Tomtebogatan i Stockholm. De har väntat tills nu med att synas i en reklamfilm.

Nu debuterar butikskedjan i reklamfilmssamanhang tillsammans med byrån Svensson.

– Från ren utbudsannonsering vill vi ladda varumärket och sätta det nya konceptet ”i nöd & lust” framtaget tillsammans med Svensson”, säger Richard Forsshell, marknadschef på 7-Eleven.

7-Eleven har 190 butiker över hela landet. I år planerar man att öppna 2-3 nya butiker i Sverige. Förutom reklamfilmen har Svensson tvecklat hemsidan och tagit fram externa kampanjer samt delar av kedjans butikskommunikationen.

– Vi vill visa att Seven Eleven alltid finns vid människors sida, både i nöd och i lust. Många använder Seven Eleven som ett skafferi, där man snabbt springer in och handlar det man glömt eller när lusten faller på, säger Karin Drangel, copywriter på Svensson.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Svensson7-Eleven

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.