Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 1 februari 2013, 13:46
I år firar butikskedjan 7-Eleven 33 år. I samarbete med Svensson firar man genom att göra reklamfilmsdebut.
1980 öppnade 7-Eleven sin första butik i Sverige. Adressen var Tomtebogatan i Stockholm. De har väntat tills nu med att synas i en reklamfilm.
Nu debuterar butikskedjan i reklamfilmssamanhang tillsammans med byrån Svensson.
– Från ren utbudsannonsering vill vi ladda varumärket och sätta det nya konceptet ”i nöd & lust” framtaget tillsammans med Svensson”, säger Richard Forsshell, marknadschef på 7-Eleven.
7-Eleven har 190 butiker över hela landet. I år planerar man att öppna 2-3 nya butiker i Sverige. Förutom reklamfilmen har Svensson tvecklat hemsidan och tagit fram externa kampanjer samt delar av kedjans butikskommunikationen.
– Vi vill visa att Seven Eleven alltid finns vid människors sida, både i nöd och i lust. Många använder Seven Eleven som ett skafferi, där man snabbt springer in och handlar det man glömt eller när lusten faller på, säger Karin Drangel, copywriter på Svensson.