Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Svensson vinner whiskeyjätte

Publicerad: 21 mars 2014, 16:05

Foto: Svensson.

Reklambyrån Svensson inleder ett samarbete med Edrington Sweden, vilka äger whiskeyvarumärket Famous Grouse – Systembolaget säljer 700 000 liter per år av märket.


– Svensson är väldigt duktiga på att se helhetsbilden och inte bara  specifika detaljer och aktiviteter för de utmaningar och stora  möjligheter vi står inför med Famous Grouse, säger Marcus Brand, Nordic Brand  Manager på Edrington Group i en kommentar.

Han siktar på att erbjuda en rad spännande projekt åt Svensson under 2014.

Ett av uppdragen handlar bland annat om att blåsa nytt liv i den personliga etikettgeneratorn som man började jobba med redan år 2009.

–  Nu har vi tagit ytterligare ett steg och utvecklat de personliga  etiketterna tillsammans med Svensson. Det ska bli väldigt spännande att  se hur mottagandet blir bland konsumenterna, säger Marcus Brand i en  kommentar.

Här har man tillsammans med Svensson tagit fram kampanj där man kan göra sin egen etikett att sätta på flaskan.

– Ett superroligt prestigeuppdrag, säger Anna Lennström, projektledare på Svensson i en kommentar.

Famous Grouse har idag 60-procentig marknadsandel på restaurangsidan.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.