Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sverige i topp i One Show Interactive

Publicerad: 12 maj 2008, 14:12

En rejäl revansch blev det för svenska byråer under The One Show Interactive på fredagskvällen. Totalt hamnade Sverige på tredje plats, efter USA och Storbritannien, när tävlingen avgjorts.
Lowe Brindfors fick en guld- och en silverpenna för Stella Artois-sajten "Le Courage".


"Le Courage" har blivit belönad flerfaldigt tidigare och nu fick Lowe Brindfors en guldpenna och en silverpenna för sajten. Måns Tesch hämtade priserna vid galan på fredagskvällen.

Förutom ett guld och ett silver kan Lowe Brindfors tillgodoräkna sig ett brons för "Le Défi", också en Stella-kampanj, som vann i integrerat men anmäldes av den kanadensiska byrån Lowe Roche.

Om det gick dåligt för svenska byråer i onsdags var det ett helt annat läge nu. Sverige är ett av de länder som tar hem flest priser i årets The One Show Interactive.

Farfar får flest pennor – bland annat för Bjornborg.com. De får ingen guldpenna men väl tre silver- och en bronspenna.

Forsman & Bodenfors får två silver och ett brons. Jorden runt på fem kök, för IKEA, är en av silvervinnarna. Dessutom vinner ACNE ett silver för Gnuf Diceroll och Daddy får en penna för en Telia-banner. Och en av kvällens mest uppskattade vinnare, "Get the glass", för California Fluid Milk Processors Advisory Board, är producerad av North Kingdom.

Totalt 12 pennor gick till Sverige vilket är fler än Japans 11 men färre än Storbritanniens 16 och USA:s 23.
Men så är dessa länder också betydligt större.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.