Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sverige lottlöst i One Show

Publicerad: 8 maj 2008, 01:55

Av 109 inskickade bidrag gick bara tre till final. Inget av dem fick någon penna i årets upplaga av The One Show.
Men Johan Rheborgs röst hördes i filmen ”Silence the Stain” som vann ett guld.


Läs mer:

- Åstrands Tidefilm toppar WSJ:s reklamlista

Calle Åstrand gjorde filmen ”Silence the Stain” som frilansande regissör åt Saatchi & Saatchi New York och använde tidigare kollegan från Epa International, Johan Rheborgs, röst i Tide-kampanjen.

Att göra en mindre långsökt koppling till Sverige i vinnarlistan är fruktlöst. Inte ett enda av de 109 bidrag som skickats in från svenska byråer vann något pris vid onsdagskvällens prisutdelning på Jazz at Lincoln Center i sydvästra hörnet av Central Park, New York.

Men om förväntningarna inte heller var skyhöga så är läget annorlunda inför fredagens One Show Interactive där startfältet ser bättre ut ur svenskt perspektiv.

Bland höjdpunkterna från ceremonin på onsdagskvällen stack Burger King-kampanjen från Crispin Porter + Bogusky ut. Man filmade kunder med dold kamera när de fick höra att det inte fanns några Whoppers kvar. Reaktionen på erbjudandet om en burgare från Wendy’s i stället gick i linje med ”Whopper Freakout”-temat.

Den filmen, tillsammans med Simpsons Integrated-kampanjen, gjorde att Burger King utsågs till årets kund vid One Show.

Bästa bidrag i tävlingen blev McCann’s Halo 3-kampanj för X-Box.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.