Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sverige sjunde reklamtätast

Publicerad: 22 november 2011, 11:14

I en ny rapport från IRM hamnar Sverige på sjunde plats bland de mest reklamtäta länderna.
Australien toppar listan över mest investeringar i reklam per invånare.
Rapporten omfattar sammanlagt 82 länder.


Räknat i euro ökade allt köpt medieutrymme i Sverige med 25 procent under 2010, enligt rapporten. 297 euro per svensk investerade i reklam. Australien toppar listan. 429 euro per australiensare spenderades på reklam per australiensare.

Norge ligger högst på listan bland de nordiska länderna med en andraplats.

Tittar man på investeringar i internetreklam hamnar Sverige på en femteplats.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.