Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 11 maj 2009, 12:20
Två svenska lag tävlade i Europafinalen av tävlingen Best Yet. Ett av dem, bestående av Philip Frendberg på B9 Advertising och Tobias Grönberg på Deasign, knep en tredjeplats.
Ämnen i artikeln:
Best YetTobias Grönberg på Deasign och Philip Frendberg på B9 Advertising
450 lag från tio länder tävlade i Best Yet. Av dessa tog sig 19 lag till finalen i London.
Tävlingsuppdraget bestod i att ta fram en dagspressannons som ska väcka uppmärksamhet för välgörenhetsprojektet ”Room to Read” i anslutning till World Literacy Day.
Bidraget som gav det svenska laget en tredjeplats
Lagen hade en och en halv dag på sig. Vinnare blev Belgien. På en andraplats kom Nederländerna och tredjeplaceringen gick till Sverige.
Vinnarlaget från Belgien bestod av Ross McCurrac och Arnaud Bailly från Saatchi. Tvåa kom Job Damien Bakker och Paul van Raak från Eigen Fabrikaat. Det svenska laget bestod av Philip Frendberg på B9 Advertising och Tobias Grönberg på Deasign.
Det svenska laget tog sig till finalen med ett bidrag som visade vad folk egentligen tycker om att jobba. Kunden var McDonald’s.
Linda Fagerlind
Ämnen i artikeln:
Best Yet