Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sverige utan vinstchans i Digital craft och Music

Publicerad: 19 juni 2018, 07:54

"Alexa loses her voice".

Foto: Kampanjfilm

Sverige står utan nomineringar i kategorin Digital Craft – vilket inte hänt de senaste två åren.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerCannes Lions 2018Reklam

Förra året hade Sverige en nominering i Digital craft-kategorin med Edelman Deportivos Hövding-kampanj "Give a beep". 2016 lyckades vi knipa tre nomineringar med bland andra DDB:s kampanj för Försvarsmakten och We are yours för Taxi Stockholm.

Men i år står vi alltså utan vinstchans.

Bland de internationella kampanjer som är shortlistade ser vi Superbowl-reklamen "Alexa loses her voice" (Amazon Seattle) som är nominerad tre gånger.

Totalt 69 bidrag var nominerade i kategorin.

Det blir heller inget lejon i kateogorin "Music" där totalt 45 bidrag är shortlistade.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.