Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag31.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Sveriges Annonsörer kampanjar för reklamens effekter

Publicerad: 29 Juni 2017, 12:18

Svenskarnas inställning till reklam blir allt mer negativ. Sveriges Annonsörer vill ändra på det – med hjälp av en ny kampanj.


Ämnen i artikeln:

Sveriges AnnonsörerAnders EricsonReklamForsman & Bodenfors

Andelen svenskar som ogillar reklam växer sakta men säkert. Samtidigt glömmer många bort att reklamen möjliggör en stor del av deras mediekonsumtion. Det påpekar Sveriges Annonsörer i sin nya kampanj, signerad Forsman & Bodenfors.
– Reklamen möjliggör det mesta som vi tar för givet i dag. Därför är vi oroade över utvecklingen när allt fler värjer sig mot reklamen på olika sätt. Vi vill vara en motkraft till den negativa inställning till reklam som finns i samhället och genom detta initiativ hoppas vi kunna skapa dialog och öka förståelse för reklamens roll, säger Anders Ericson, vd på Sveriges Annonsörer, i ett pressmeddelande.

Initiativet "Reklam – inte bara störande" är den största satsningen någosin av Sveriges Annonsörer. Kampanjen kommer att synas på TV, i radio, i dagspress samt online under sommaren.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.