Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sveriges Annonsörer lanserar sponsorerbjudande

Publicerad: 2 december 2013, 13:33

Dennis W Larsson

Sveriges Annonsörer drog nyligen igång effektrådgivning för sina medlemmar. Nu rekryterar man Dennis W Larsson som ansvarig för partner och sponsorskap. Efter nyår planerar man att lansera ett nytt erbjudande i form av sponsorrådgivning.


För två år sedan fick Dennis W Larsson sparken som mediechef på Telia sedan det uppdagats att han hade tagit ett privat lån på 100 000 kronor av ett bolag knutet till en av Telias leverantörer. Efter sommaren började han arbeta som ansvarig för Sveriges Annonsörers partner- och sponsorskap.

– Han kommer att jobba med att försöka hitta partners och sponsorer till 100-wattaren och Stora Annonsördagen, säger Anders Ericson vd på Sveriges Annonsörer till Resumé.  

Varför passar han för just den uppgiften?
– Vi har prövat många innan som inte har varit lämpade. Dennis W Larsson har en lång erfarenhet och har ett stort, värdefullt nätverk.

Fanns det någon tvekan att ta in honom om man ser till incidenten på Telia?
– Hela historien är höjd i dunkel. Jag har inte haft anledning att titta närmare på ärendet eller leka polis. Som jag förstår var det aldrig ens en fråga för polisen och jag tillhör den kategori av människor som anser att alla måste få en andra chans.

Anders Ericson berättar att Sveriges Annonsörer planerar att dra igång sponsorrådgivningsverksamhet under 2014.

– Det är extremt svårt att hitta folk som är duktiga på sponsorskap. Det funns tusentals annonssäljare, men ingen som kan paketera, förvalta och föra sponsorskapet vidare. Vi har sett att det här behovet har växt bland våra medlemmar den senaste tiden. Efter att ha lanserat effektrådgivning ser vi nu över möjligheten att även erbjuda sponsorrådgivning och det kommer att hända något tidigt under nästa år.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.