Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sveriges Annonsörer växer

Publicerad: 18 februari 2013, 08:31

Anders Ericson

Sveriges Annonsörer växte under 2012 både intäktsmässigt och medlemsmässigt.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Omsättningen för Sveriges Annonsörer uppgick förra året till 22  476 000 kronor och resultatet till 764 000 kronor före skatt. Och för  tionde året i rad ökade antalet medlemmar och uppgick vid årets slut  till 551 stycken.

– Vi har, trots den svaga ekonomiska utvecklingen i näringslivet,  haft en bra tillväxt med medlemsföretag och märkt en ökad efterfrågan på  rådgivning och utbildningar. Vi stärker därmed vår position som  världens största annonsörorganisation, konstaterar Anders Ericson, vd  för Sveriges Annonsörer.

Värt att nämna är att organisationen har gjort investeringar i nya  egna konferenslokaler och immateriella anläggningstillgångar för drygt  2,2 Mkr under 2012.

– Det är glädjande att se hur Sveriges Annonsörer blir en allt  viktigare organisation för svenskt näringsliv, inte minst då över 50  procent av Sveriges totala investeringar i marknadskommunikation och  reklam kommer från våra medlemsföretag, säger Anders Ericson.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.