Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Sveriges bästa bea" till Volt

Publicerad: 4 september 2013, 07:01

Arbetsgruppen för Rydbergs: Övre rad: Jörgen Berglund, Henrik Stampe, Magnus Tengzelius, Petter Nylind.  Nedre rad: Malin Lindqvist, Britt-Marie Rösner och Hanna Landing.  På bilden saknas: Niklas Berg, Åsa Stjänquist och Susanne Göthberg.

Volt vinner såsvarumärket Rydbergs och får möjligheten att ta vidare reklamkonceptet "Inte utan Sveriges bästa bea" och föryngra varumärket.


Ämnen i artikeln:

Volt

I början av sommaren gick matvaruproducenten Foodmark Sweden AB ut i
en pitch för varumärket Rydbergs. Upphandlingen leddes av byråvalskonsulten Max Aperia. Valet föll på Volt som nu blir ny huvudbyrå tillsammans med den digitala byrån och nära samarbetspartnern In the Cold.

Uppdraget handlar om att positionera och föryngra varumärket Rydbergs. Historien för såsvarumärket tog sin början 1937 när makarna Rydberg började tillverka majonnäs i en fiskaffär på Södermalm i Stockholm.

Majonnäsen blev en hyllad och är än idag en uppskattad produkt i sortimentet som i övrigt består av majonnäsbaserade sallader, våta såser och dressingar.

I sina senaste reklamfilmer har såstillverkaren använt sig av frasen "Inte utan Sveriges bästa bea" signerad den tidigare reklambyrån Klirr Stockholm.

Volts och In the Colds uppdrag blir initialt att omsätta den nya varumärkesplattformen - som Rydbergs tagit fram i samarbete med Pond The Brand Innovation Company - till  konkreta aktiviteter för att stärka varumärket, ta marknadsandelar och öka försäljningen. De digitala kanalerna kommer att vara prioriterade. Först ut blir lanseringen av den nya måltidslösningen Laga klart som lanseras i slutet av oktober.

Henrik Stampe, vd och strateg på Volt, anser att uppdraget för Rydbergs är smått unikt i sitt slag idag:

– Vi har inga andra marknader att ta hänsyn till. Det handlar om att få föra ut ett svenskt varumärke på en helt svensk marknad. Det här är ett drömuppdrag för oss.

Uppdragsgivare Rydbergs:

Britt-Marie Rösner, Marknadsdirektör

Malin Lindqvist, Senior Brand manager

Arbetsgrupp på Volt/In the Cold:

Strateg: Henrik Stampe

Projektledare: Magnus Tengzelius

Kreatörer: Niklas Berg, Hanna Landing, Jörgen Berglund, Petter Nylind

Produktionsledare: Susanne Göthberg

Originalare: Åsa Stjänquist

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Volt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.