Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sveriges Domstolar rekryteringskampanjar genom sina medarbetare

Publicerad: 1 november 2018, 14:45

I kampanjen "Vilket skäl blir ditt?" ska medarbetarna själva locka nya rekryter till domstolarna.


Ämnen i artikeln:

Gullers GruppReklam

I dag lanserar Sveriges Domstolar kampanjen "Vilket skäl ska bli ditt?" som kommer att visas på sociala medier de närmsta två veckorna. I reklamfilmen, som är framtagen av Gullers Grupp, berättar nuvarande domstolsmedarbetare om varför de valde att söka sig till yrket och varför de tycker om det. "Vilket skäl ska bli ditt?" är en del av ett långsiktigt varumärkesarbete där myndigheten vill öka kännedomen om Sveriges Domstolarsom arbetsplats.

– Med den här kampanjen vill vi tala om vilket betydelsefullt arbete våra medarbetare gör varje dag. På en förvaltningsrätt jobbar man med över 500 olika måltyper, och bakom varje mål väntar en individ på att få sitt mål prövat. Det är inte många som tänker på vilken viktig samhällsfunktion det bidrar till, säger Marie Eriksson, enhetschef för Arbetsgivarenheten på HR-avdelningen på Domstolsverket.

– Det är första gången som vi jobbar men den här typen av rekryteringsinsats. Vi tycker det är roligt och viktigt att lyfta fram människorna bakom rollen, säger Sofia Lindbom, HR-specialist från Förvaltningsrätten i Stockholm.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Gullers GruppReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.