Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Sveriges första livräddande crowdsourcade kampanj

Publicerad: 8 November 2012, 08:40

En stillbild från reklamfilmen.

Läkare utan gränser lanserar en helt crowdsourcad kampanj för att uppmärksamma förbisedda humanitära kriser.


Ämnen i artikeln:

Läkare utan gränser

På sajten www.glomdakriser.se presenteras ett antal humanitära kriser  som det talas för lite om och det lämnas öppet för vilka lösningar som  kan få dem mer välkända i Sverige.  

Vem som helst är välkommen att bidra med projektidéer för att belysa  exempelvis den kroniska krisen i Centralafrikanska republiken, eller för  att öka intresset bland allmänheten för hur världen kan komma till bukt  med hiv-epidemin.  

Kreatörerna kan sedan få stöd och hjälp från Läkare utan gränser att genomföra sina projekt.

Initiativet är öppet för alla, men speciellt riktat mot studenter inom  reklam/marknadsföring/pr samt konst, journalistik, formgivning,  programmering samt till yrkesverksamma personer inom dessa områden som  vill engagera sig.

Lanseringen sker i betaformat och kör en första omgång fram till jul för  en fortsättning under våren 2013. Idén är framtagen internt och webbyrå  är Rabash.

Linus Fremin


Ämnen i artikeln:

Läkare utan gränser

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.