Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sveriges första livräddande crowdsourcade kampanj

Publicerad: 8 november 2012, 08:40

En stillbild från reklamfilmen.

Läkare utan gränser lanserar en helt crowdsourcad kampanj för att uppmärksamma förbisedda humanitära kriser.

Ämnen i artikeln:

Läkare utan gränser

LF

Linus Fremin


På sajten www.glomdakriser.se presenteras ett antal humanitära kriser  som det talas för lite om och det lämnas öppet för vilka lösningar som  kan få dem mer välkända i Sverige.  

Vem som helst är välkommen att bidra med projektidéer för att belysa  exempelvis den kroniska krisen i Centralafrikanska republiken, eller för  att öka intresset bland allmänheten för hur världen kan komma till bukt  med hiv-epidemin.  

Kreatörerna kan sedan få stöd och hjälp från Läkare utan gränser att genomföra sina projekt.

Initiativet är öppet för alla, men speciellt riktat mot studenter inom  reklam/marknadsföring/pr samt konst, journalistik, formgivning,  programmering samt till yrkesverksamma personer inom dessa områden som  vill engagera sig.

Lanseringen sker i betaformat och kör en första omgång fram till jul för  en fortsättning under våren 2013. Idén är framtagen internt och webbyrå  är Rabash.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev