Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 4 juni 2013, 07:20
Reklambyrån Sverige, som dels gör traditionell reklam och dels satsar på egen innovation som exempelvis mineralvattnet Grönt Vatten, är akuell med en ny film för kunden KPA Pension.
Reklambyrån Sverige AB grundades 2010 av Marcus Holmlund, Jon Rönström och Pernilla af Klintberg. Bland kunderna finns KPA Pension, Naturskyddsföreningen och Mercure Hotels. Byrån sysslar även med innovation som byråns egna funktionsvatten som heter Grönt Vatten.
Byrån, som omsätter 8 miljoner kronor och har en vinstmarginal på 20 procent har åtta anställda Kontoret ligger på Södermalm i Stockholm.
Nu har Sverige AB gjort ytterligare en film för KPA Pension som byrån haft samarbete med i ett och ett halvt år.
– Vi har valt att lyfta fram situationer från KPA Pensions kunders arbetsliv. Tidigare har vi gjort filmer som utspelat sig på en skola, en brandstation och en förskola. Filmerna har ett varmt, personligt anslag och har fått mycket positiv respons från målgruppen enligt de mätningar KPA Pension gjort.
– Vi vill visa vardagshjältarna, KPA Pensions kunder, som varje dag får samhället att fungera. De gör ett viktigt jobb och det är viktigt att de känner att KPA Pension tar hand om dem när de blir äldre. Just den här gången valde vi att skildra en vardagssituation på ett äldreboende. Fler filmer på konceptet kommer att visas under resten av året och vi planerar även att spela in filmer baserade på situationer KPA Pensions kunder själva delat med sig av.
Uppdragsgivare är Johan Sjöström, marknadschef på KPA Pension.
Magnus Helander