Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sveriges två chanser i design

Publicerad: 20 juni 2017, 07:54

Happy F&B och Bedow får en varsin nominering i Cannes Lions-kategorin design.


Ämnen i artikeln:

Happy F&BBedowCannes Lions 2017Cannes LionsReklambyråer

Historiskt har F&B och Oatly varit utmärkande i design, och i fjol blev det Acne som fick flyga hem med ett bronslejon.

I får Sverige alltså två nomineringar i kategorin. Happy F&B har chans att vinna för Göteborgsoperan. Den andra chansen går till Bedow som nomineras för Terry Timelys logotyp.

Hur det går vet vi i morgon kväll.

Totalt nominerades 278 bidrag i design.

Yasmine Winberg

Chefredaktör och ansvarig utgivare

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.