Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Svettsuccé för tung idé

Publicerad: 4 december 2014, 15:54

Reklambyrån Markus kom på en svettig marknadsföringsidé.

120 och 150 kilo tunga "betongkuponger"placerades ut på löparspår i Linköping för att locka nya kunder till gymmet Frisk Sport&Fitness. Den som bar dit kupongerna fick ett års gratis träning.


Ämnen i artikeln:

Markus Reklambyrå

Idén var att marknadsföra gymmet på ett sätt som inte var genom träningsbilder på människor som inte svettas - utan i stället visa att det gäller att kämpa för att få resultat.

För att hitta personer som inte redan tränade placerades betongkupongerna ut på andra ställen än på gymmet.

Enligt reklambyrån Markus som nyligen kört ut kampanjen var det i stort sett omöjligt att få med sig kupongerna ensam.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Markus Reklambyrå

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.