Reklam
SVT är bäst på pr
Publicerad: 15 april 2010, 20:53
F&B belönas med guldägg för pr-kampanjen mot Steve Jobs på Apple för att han skulle godkänna SVT Play som Iphone-applikation.
Jerlov och Åkestam Holst vinner silverägg.
UF
Ulrika Fjällborg
Förutom guldägget till F&B och SVT delar juryn i pr-kategorin två silverägg.
De går till Jerlov Kommunikation för arbetet med Barnsäkerhetens år för Volvia och till Åkestam Holst för How hetero-kampanjen för Stockholom Pride.
Hela vinnarlistan:
Guldägg / Dear Steve Jobs / Sveriges Television / Forsman & Bodenfors
Silverägg / Barnsäkerhetens år / Volvia Försäkringar / Jerlov Kommunikation
Silverägg / Hur hetero / Stockholm Pride / Åkestam Holst
Diplom / Bok Happy Meal / Svenska McDonald's / Prime PR
Diplom / Jerry / ICA Sverige / King
Diplom / Project Ware Outs / Denim Demon Jeans / Dunard, Holmgren & Partners