Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 16 februari 2015, 13:01
Foto: Bild från Melodimatchen.se
Spelbolaget Betssons tävlingssajt Mellomatchen.se blev inte långvarig. Efter lanseringen kontaktades Betsson av SVT som krävde ett namnbyte.
Resumé har tidigare berättat om Betssons tävling som ska leda till att Sveriges främsta expert på Melodifestivalen koras. När tävlingssajten lanserades i början av februari var det under domänen Mellomatchen.se. Men efter påtryckningar av SVT stängdes sajten ner och domänen parkerades. I dag heter tävlingssajten Melodimatchen.se.
Robin Olenius, pr-chef på Betsson, förklarar anledningen till namnbytet:
- Vi kontaktades av SVT och de tyckte att namnet var för likt. Men det var inga komplikationer, utan vi kom överrens om att vi skulle göra ett byte och det hela gick väldigt snabbt.
Hur har namnbytet påverkat tävlingen?
- De som spelar och "likear" är kvar. Så namnbytet har inte påverkat något i den meningen, utan det har gått väldigt smidigt utan några komplikationer. Vi gjorde ett smidigt byte på sajten och facebook-sidan, säger han.
SVT har registrerat "mello" hos Patent- och registreringsverket (PRV) som varumärke för produkter och tjänster som kan kopplas till Melodifestivalen.
Linnéa Kihlström