Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 10 december 2015, 10:36
Delar ut humrar på bussen.
Swebus släpper en ny film med Facebook-komikern Jonas Fagerström som tillsammans med de sociala medieprofilerna Viktor Frisk och Sara Tjulander frontar bussbolagets julkampanj.
Rekryteringarna är ett led i att Swebus vill nå fram till den unga målgruppen i åldrarna 18-24 år.
– Det här är min fjärde film med Swebus och vi bjöd in resenärer att medverka i julfilmen. Jag vill ge något tillbaka till mina fans, så det var roligt att se förvåningen när de öppnade paketen och hittade en hummer, säger Jonas Fagerström i ett pressmeddelande.
Kampanjen heter #Swebusklappjakt och pågår mellan den 18 och 23 december på utvalda bussar.
I den nya filmen går Jonas Fagerström runt och delar ut humrar i julklapp till resenärerna.
– Vi vet att många glömmer bort att tänka på att bussen finns när de ska välja färdsätt i jul, även om vi är ett prisvärt och inte minst punktligt alternativ även vintertid. Därför vill vi påminna om att vi finns genom att synas i flera sociala medie-profilers kanaler på deras eget sätt, säger Christel Grip, kommunikationschef på Swebus.