Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Swedavia söker reklambyrå

Publicerad: 16 februari 2016, 09:10

Arlanda, som Swedavia äger.

Foto: Daniel Blom

Swedavia, som äger tio flygplatser runt om i Sverige, går ut i upphandling om reklambyråtjänster.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerSwedaviaReklambyrå

Swedavia har inlett en upphandling av reklambyrå. Områdena Swedavia behöver hjälp med  mot områdena retail, mat och dryck, business-to-business, parkering och övrig reklamproduktion inom business-to-consumer. Upphandlingen omfattar att tillgodose reklambyråtjänster till samtliga Swedavias affärsområden och de tio flygplatserna.

Årsvolymen uppskattas till fyra miljoner kronor årligen och man avser skriva avtal med en reklambyrå.

Åkestam Holst är Swedavias reklambyrå sedan 2012, ett uppdrag de nu kan förlora. Åkestam har bland annat utvecklat ”The Climate Portal" på Arlandas terminal 5, där man simulerar vädret live från hela jorden i tre olika rum.

Sista dag för att lämna anbud för upphandlingen är den 13 mars. Avtalet skrivs på ett år i taget.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.