Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 25 juni 2012, 13:33
Swedavia, som äger och driver 11 flygplatser – bland annat Arlanda och Bromma, går ut ut i en större upphandling. Ramavtalet sträcker sig över två år med chans till ytterligare två års förlängning. Uppdraget är beräknat till 40 miljoner kronor.
Ämnen i artikeln:
SwedaviaSwedavias ambition är att vidareutveckla sina elva flygplatser till mötesplatser med attraktiv atmosfär – här utgör kommunikationen en viktig del.
Swedia genomför därför en större upphandling. Denna omfattar följande områden: strategisk design i fysisk miljö, marknads-pr, mediebyrå och kommunikationsbyrå – reklam.
– Till följd av det ökande resandet genomför vi nu omfattande investeringar i våra flygplatser. Parallellt vill vi också förstärka kommunikationen gentemot våra strategiska målgrupper med syfte att såväl underlätta resande som att lyfta fram de tjänster vi utvecklar, säger Michael Persson-Gripkow, Chief Commercial and Marketing Officer i en kommentar.
Upphandlingen är värd 40 miljoner kronor och det nya avtalet är beräknat att börja gälla från och med januari nästa år.
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Swedavia