Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Swedbank-boss blir marknadschef för IKEA

Publicerad: 7 Maj 2013, 06:50

Foto: Andreas Elgstrand.

Patrik Nygren-Bonnier blir ny marknadschef för IKEA Sverige. Han kommer närmast från en roll som marknads- och försäljningschef för Swedbank Försäkring. Han har också varit byråchef för Vargen Reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

Patrik Nygren-BonnierIKEA

– Vi välkomnar Patrik till IKEA Sverige med stor glädje. Han har både  erfarenheten och personligheten för jobbet. Med Patrik i spetsen ska vi  fortsatt göra engagerande kommunikation för de många människorna i  Sverige, säger Håkan Svedman, landschef för IKEA Sverige i en kommentar.

Patrik  Nygren-Bonnier kommer närmast från en roll som marknads- och  försäljningschef hos Swedbank Försäkring. Han satt i ledningsgruppen och   ansvarade för en marknadavdelning på 24 personer. Han var också med och  grundade Vargen Reklambyrå 1999.

Dessförinnan har han arbetat med  marknadsföring och försäljning i olika konstellationer.

Patrik Nygren-Bonnier ersätter Nils Larsson, som gick vidare till en ny roll inom gruppen per den 1 april.

Patrik Nygren-Bonnier tillträder sin nya tjänst den 1 september.

IKEA  har 300 varuhus i 26 länder, vilka besöks av 690 miljoner människor per  år.

IKEA-katalogen tryckt i 211 miljoner exemplar, medan IKEAs hemsida  har en miljard besökare per år.

Karl-Johan Byttner


Ämnen i artikeln:

Patrik Nygren-BonnierIKEA

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.