Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 7 Maj 2013, 06:50
Foto: Andreas Elgstrand.
Patrik Nygren-Bonnier blir ny marknadschef för IKEA Sverige. Han kommer närmast från en roll som marknads- och försäljningschef för Swedbank Försäkring. Han har också varit byråchef för Vargen Reklambyrå.
– Vi välkomnar Patrik till IKEA Sverige med stor glädje. Han har både erfarenheten och personligheten för jobbet. Med Patrik i spetsen ska vi fortsatt göra engagerande kommunikation för de många människorna i Sverige, säger Håkan Svedman, landschef för IKEA Sverige i en kommentar.
Patrik Nygren-Bonnier kommer närmast från en roll som marknads- och försäljningschef hos Swedbank Försäkring. Han satt i ledningsgruppen och ansvarade för en marknadavdelning på 24 personer. Han var också med och grundade Vargen Reklambyrå 1999.
Dessförinnan har han arbetat med marknadsföring och försäljning i olika konstellationer.
Patrik Nygren-Bonnier ersätter Nils Larsson, som gick vidare till en ny roll inom gruppen per den 1 april.
Patrik Nygren-Bonnier tillträder sin nya tjänst den 1 september.
IKEA har 300 varuhus i 26 länder, vilka besöks av 690 miljoner människor per år.
IKEA-katalogen tryckt i 211 miljoner exemplar, medan IKEAs hemsida har en miljard besökare per år.
Karl-Johan Byttner