Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Sydsvenskan rasar mot Telias Iphone-klotter

Publicerad: 9 Juli 2008, 07:43

TeliaSoneras aggressiva reklamkampanj för Iphone 3G spårade ur. Företaget klottrade vid entrén till Sydsvenskans lokaler i Malmö. – Det är mycket beklagligt att det skedde på deras privata mark, säger TeliaSoneras pr-ansvarige Nils Djurklou till Resume.se.


Entrén till Sydsvenskan Live. Notera klottret på trappstegen.Foto: Ove Jonsson/Sydsvenskan

Det var under natten till tisdagen som namnet på TeliaSoneras Iphone 3G-kampanj ”08.07.11 00:00:01” klottrades vid Sydsvenskans lokaler.

Tilltaget, utfört av TeliaSoneras byrå PS Communication, upprör tidningens chefredaktör Jonas Gruvö.

–  Det är givetvis oacceptabelt att någon klottrar på privat egendom. Vi är ofta utsatta för hot vilket gjorde att vi reagerade på detta, säger Jonas Gruvö till egna tidningen.

TeliaSoneras pr-ansvarige Nils Djurklou gör ”en pudel” och beklagar klottret.

– Det här skedde på deras privata mark, vilket är mycket beklagligt. De uppfattade det som ett potentiellt hot. Vi har bett om ursäkt och tagit bort det, säger han till Resume.se.

Kampanjen genomförs i Stockholm, Göteborg och Malmö och enligt Djurklou är tanken att lyfta fram lanseringsdatumet för Iphone 3G. Klottret är så kallade vattenschabloner som efter ett tag försvinner av väder och vind.

Sydsvenskan har valt att inte polisanmäla ärendet.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.