Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sydsvenskans taskiga tajming

Publicerad: 16 april 2013, 14:56

The Fan Club har fått i uppdrag av Sydsvenskan att marknadsföra Martin Greens föreläsning om att projektleda OS-invigningen i London. Lösningen har blivit en snackis – Sydsvenskan har en så kallad ultradistanslöpare, Mattias Bramstång, som springer med inbjudan till byråerna i Malmö och Helsingborg. Jippot avslutas i samma veva som Sydsvenskan kom med kallduschen att 20-30 journalister får lämna bolaget.


Ämnen i artikeln:

SydsvenskanThe Fan Club

Världens längsta inbjudan. Så kallar The Fan Club sitt projekt där  byråledare i Malmö- och Helsingborgstrakten får en inbjudan via en  löpare som tar sig runt till alla byråerna.

Den som springer runt med inbjudan är ingen mindre än ultradistanslöparen Mattias Bramstång.

Så här beskriver Sydsvenskans marknadschef Katarina Liljeberg det jippobetonade initiativet:
”Det väckte stort engagemang här nere och just nu har han avslutat sitt besök hos Bysted.”

Tajmingen  på jippot kanske ändå inte är helt klockren. Det vill säga projektet  avslutas ungefär i samma veva som Sydsvenskans ledning idag kom med  dråpslaget att 20-30 redaktionella medarbetare får lämna bolaget.

Ultradistanslöparen  har besökt byråerna: Konovalenko, Good Old, Amdamsson Appelfeldt  Advertising, First Flight, Navigator, Lite Attention, Bysted, KAN Malmö,  Wonderleap & Eight, Guts & Glory, PS Communication, Relevans,  Kollo och Pyramid.
Sydsvenskans löparkampanj livestreamas också på en kampanjsajt.

Här går det att läsa mer om kampanjen.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

SydsvenskanThe Fan Club

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.