Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Synoptik anmäls för vilseledande reklam

Publicerad: 17 Mars 2009, 09:08

En man från Helsingborg har anmält Synoptik för vilseledande marknadsföring. Mannen fick ett erbjudande om att köpa två par glasögon till priset av ett. Men när mannen skulle utnyttja erbjudandet fick han ett betydligt dyrare pris än vad som stod i erbjudandet.


Ämnen i artikeln:

Synoptik

Mannen fick ett erbjudande från Synoptik hemskickat där det stod köp ”två par progressiva glasögon till priset av ett (värde 2690 kr)”. Men i butiken påstod plötsligt expediten att mannen var tvungen att köpa för ett minimipris på 4 300 kronor för att kunna utnyttja erbjudandet, vilket inte nämnden i brevet.

Nu har mannen anmält optikerkedjan för vilseledande marknadsföring och felaktig prisinformation.
Optikern i butiken hänvisade till en skylt i butiken där minimikravet stod.

Enligt Synoptiks pressansvarige borde mannen ha fått köpa glasögonen till det pris som angavs i brevet.
– I en del av kundbreven har begränsningen fallit bort. Vi kommer att lösa det. De kunder som fått ett erbjudande ska de få ta del av det. Beklagansvärt, men vi ska lösa det, säger Synoptiks pressansvarige Camilla Danielsson.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Synoptik

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.