Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 7 mars 2014, 10:21
Optikerkedjan Synoptik vill sticka ut i mediebruset och satsar på ett nytt ansikte utåt – Sebran.
– Vår nya vän Sebran ska på ett roligt och annorlunda sätt visa vad Synoptik står för och vad våra kunder kan förvänta sig när de handlar hos oss, säger Lottie Funck Ekelund, marknadschef på Synoptik i en kommentar.
”Sebran” är inte bara en optiker som månar om sina kunder, utan har även sitt yrke som hobby.
– Han är en charmerande nörd som brinner för optik och personifierar det vi vill stå för, säger Lottie Funck Ekelund i en kommentar.
Reklamfilmen går upp i nationell tv per den 10 mars.
– Ordleken har en inneboende folklighet, värme och charm som går hand i hand med Synoptiks värden. Och det är också det vi lagt ner mycket tid på att få fram i reklamen, säger Garbergs copy Richard Hallberg i en kommentar.
Arbetsgrupp:
Projektledare: Pernilla Berg
Copy: Richard Hallberg
AD: Jacob Frisk
Produktionsledare: Birgitta Bergström
Byråproducent: Annika Witkowska
Creative Director: Petter Ödeen
Musik: Christian Olsson
Produktionsbolag: Folke Film – Regissör: Tobias Bergman
Visual Effects: Fido Film och Important Looking Pirates.
Stillbilder: Skarp Agent – Fotograf: Mattias Edwall, Retuscher: Bildinstitutet
Mediebyrå: Carat – Kundansvarig: Andreas Wallin
Digital mediebyrå: iProspect – Kundansvarig: Erik Luhr
PR-byrå: Perspective Communication – PR-konsult: Anders Ekhammar
Kundansvarig: Olof Mattson.
Karl-Johan Byttner