Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Synoptiks nya reklamprofil ”Sebra”-n

Publicerad: 7 Mars 2014, 10:21

Optikerkedjan Synoptik vill sticka ut i mediebruset och satsar på ett nytt ansikte utåt – Sebran.


Ämnen i artikeln:

SynoptikGarbergs

– Vår nya vän Sebran ska på ett roligt och annorlunda sätt visa vad  Synoptik står för och vad våra kunder kan förvänta sig när de handlar  hos oss, säger Lottie Funck Ekelund, marknadschef på Synoptik i en  kommentar.

”Sebran” är inte bara en optiker som månar om sina kunder, utan har även sitt yrke som hobby.

–  Han är en charmerande nörd som brinner för optik och personifierar det  vi vill stå för, säger Lottie Funck Ekelund i en kommentar.

Reklamfilmen går upp i nationell tv per den 10 mars.

–  Ordleken har en inneboende folklighet, värme och charm som går hand i  hand med Synoptiks värden. Och det är också det vi lagt ner mycket tid  på att få fram i reklamen, säger Garbergs copy Richard Hallberg i en  kommentar.

Arbetsgrupp:
Projektledare: Pernilla Berg
Copy: Richard Hallberg
AD: Jacob Frisk
Produktionsledare: Birgitta Bergström
Byråproducent: Annika Witkowska
Creative Director: Petter Ödeen
Musik: Christian Olsson

Produktionsbolag:
Folke Film – Regissör: Tobias Bergman
Visual Effects: Fido Film och Important Looking Pirates.
Stillbilder: Skarp Agent – Fotograf: Mattias Edwall, Retuscher: Bildinstitutet

Mediebyrå: Carat – Kundansvarig: Andreas Wallin
Digital mediebyrå: iProspect – Kundansvarig: Erik Luhr
PR-byrå: Perspective Communication – PR-konsult: Anders Ekhammar
Kundansvarig: Olof Mattson.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

SynoptikGarbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.