Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Synsam lyfter fram klassikerna

Publicerad: 26 Augusti 2014, 08:00

Bild från nya filmen.

Nya Synsam-kampanjen innebär renässans för klassikerna. Här är första filmen i nya höstkampanjen, signerad reklambyrån TBWA.


Ämnen i artikeln:

SynsamTBWA

Klassiska bågar ackompanjeras av klassiska schlagers. Filmerna bygger på klassiska, svenska låttexter som fått en nytolkning med hjälp av Synsams reklammanér.

Dramatenskådisen Per Mattsson är speaker – han reciterar såväl ”Diggiloo Diggiley” som” Det börjar verka kärlek banne mej” i ett par av höstens filmer.

– Just nu ser vi hur glasögondesign är inne i en fas där man tar klassiska former som pilotbågar och wayfarers men tillför nya detaljer, material och färger, säger Peter Herte, marknadschef för Synsam i Sverige.

Johannes Ivarsson, copywriter på TBWA:

– ”Klassiker i ny tappning” kändes mitt i prick både vad gäller höstens stora glasögontrend och som tema för de nya reklamfilmerna. Jag tycker att vi åter igen har hittat en väldigt fin lösning där stil och mode möter humor.

TBWA är reklambyrå och B-Reel, med Johan Perjus som regissör, har producerat filmerna.

Mediabyrå är Starcom.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

SynsamTBWA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.