Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 19 februari 2019, 09:16
I kampanjen som ska locka sommarvikarier till Systembolaget lyfter den statliga aktören fram de fördelar som finns med att ha en kulturell bakgrund annan än den svenska.
Den nya rekryteringskampanjen är framtagen av byrån Populate, samma byrå som tagit fram de senaste årens rekryteringskampanjer. Precis som tidigare är det dock Forsman & Bodenfors som står bakom de bredare reklamkampanjerna.
I årets rekryteringskampanj vill Systembolaget att fler med utomnordisk bakgrund ska söka sommarjobben.
– Vi vill spegla våra kunder och samhället bättre, få in både nya perspektiv och nya erfarenheter för att fortsätta imponera på kunderna. Bättre inkludering leder till en mer kreativ miljö, vilket både kommer kunderna och Systembolaget till nytta, säger Tobias Frohm, HR-chef på Systembolaget.
Kampanjen, som startar i dag, kommer att visas på Facebook, Youtube och Linkedin.