Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Tabubelagt med räkningar"

Publicerad: 12 november 2010, 14:07

Folkia går ut i storkampanj för den nya tjänsten Folkgirot. Bakom idén står reklambyrån Tre kronor.


Ämnen i artikeln:

Tre kronor media & reklam

Den nya kampanjen består av fyra reklamfilmer plus webb- och utomhusannonsering. Filmerna kommer att börja sändas i MTG-kanalerna plus Kanal 5 och Kanal 9 på måndag.

De fyra filmerna har samma tema: räkningar. Men de föreställer fyra kända tv-program som parodieras.

– Det är lite tabubelagt med räkningar, men har man inte möjlighet att betala dem blir man besatt av dem, säger Helena Westin, som är projektledare på Tre kronor.

Den första idén var väderpresentatören, som istället för att prata lågtryck berätta om räkningar. Sedan spann byrån vidare på konceptet och gjorde ytterligare tre filmer.

De fyra reklamfilmerna kommer att placeras kontextuellt i tablån, så att exempelvis filmen som parodierar Efterlyst kommer att sändas i samband med programmet, medan sportfilmen kommer att gå i TV10.

Arbetsgrupp

David Ziemsky, CD och regissör
Nicolas Zander, AD
Lars Hedlund, Copy
Frida Johansson, Produktionsledare
Helena Westin, Projektledare
Oskar Lundgren, producent, Snask

Kund:
Henrik Barck, Marknadschef Folkia
Per Spångberg, VD Folkia

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Tre kronor media & reklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.