Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Täckning och obegränsad data ska sälja Com Hems mobiltelefoni

Publicerad: 27 februari 2019, 08:23

Efter att ha blivit uppköpta av Tele2 erbjuder Com Hem numera även mobiltelefoni. Det nya erbjudandet lanseras med en kampanj som fokuserar på täckning och "obegränsad uppkoppling".


Ämnen i artikeln:

Tele2M&C SaatchiCom HemReklam

För ett år sedan köpte Tele2 upp Com Hem i en av de många strukturaffärer som telekombranschen sett de senaste åren. Tillsvidare kommer både Com Hem och Tele2 att finnas kvar som fristående varumärken.

I januari började Com Hem erbjuda mobiltelefoni till ett antal utvalda kunder, en satsning som nu lanseras brett. Det nya erbjudandet lanseras med en reklamfilm signerad M&C Saatchi.

– Tillsammans med Tele2 är Com Hem ännu starkare och kan erbjuda ännu fler kunder obegränsad uppkoppling. "Com Hem till mobiltelefoni" symboliserar hur man med obegränsad uppkoppling kan ta del av upplevelser, oavsett var man befinner sig. Kampanjen är en fortsättning på vårt framgångsrika koncept "Com Hem till starkare upplevelser", som på olika sätt visar hur människor lever sig in i den kraftfulla underhållning de konsumerar, säger Jonas Lundquist, svensk marknadsdirektör på Tele2.

Reklamfilmen är tonsatt med Alice Bomans låt "Heartbeats" och handlar om ett gäng fjällvandrare som bär sin kompis med ett brutet ben. I vändningen visar det sig att kompisen egentligen "följt med" via Facetime från soffan.

Film

Reklambyrå: M&C Saatchi

Produktionsbolag: BRF

Executive producer: Lia Eliasson

Producer: Sandra Fholin

Regissör: Olof Lindh

DOP: Aril Wretblad

AD (scenograf): Karin Myrenberg

Editor: Andreas Arvidsson TTG

Grade: Oskar Larsson Tint

Sound house: RedPipe

Byråproducent: Mattias Coldén, Always Frank

VFX: Swiss

Musik: Alice Boman

Key Visual

Fotograf: Joel Ekström

Efterproduktion och retusch: Crosby

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.