Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tågföretag gör tv-serie om kärlek med bloggaren Hanapee

Publicerad: 5 april 2016, 08:40

Foto: Kampanjbild

MTR Express ska sprida sitt varumärke med en webbtv-serie i fem delar, där en stockholmskille jagar flickvän i Göteborg.


Ämnen i artikeln:

MTR Express

Svenskar uppfattar tåg som ett romantiskt transportmedel – och nära 90 procent av de tillfrågade har haft ett distansförhållande, visade tågoperatörens egna undersökningar. Därför lanserar de nu dejtingserien ”Ticket to love” som är en webbtv-produktion i fem delar om Björn Hökmark från Stockholm som vill träffa en tjej från Göteborg.

Serien leds av bloggaren Hanapee.

– Vi vill genom allt vi gör visa att en snabb, bekväm och punktlig förbindelse mellan Sveriges två största städer gynnar boende i båda städerna, både på ett privat och professionellt plan, säger marknadschef Per Nasfi i en kommentar.

Syftet med kampanjen är att öka varumärkeskännedom om MTR Express, som trafikerat sträckan Stockholm–Göteborg i drygt ett år.

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

MTR Express

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.