Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tälta på Choice Hotels

Publicerad: 27 maj 2008, 13:30

Hotellkedjans förra kampanj, för deras ekologiska frukost, väckte många diskussioner – om det var en häst eller ko på bilden. Här är Choice Hotels nya kampanj. Denna gång ligger fokus på semesterupplevelser.


Två av annonserna för Choice Hotels.

Tror du att denna kampanj kommer bli lika omtalad?
– Det hoppas vi. Den förra kampanjen fick en extra knuff på grund av frågan om det var en häst eller ko och både tidningar och radio tog upp frågan. Men vi hoppas att den här ska gå lika bra. Jag tycker att vi har hittat ett unikt sätt att marknadsföra hotell, säger Riitta Östberg, marknadsdirektör på Choice Hotels i Sverige.

Kampanjen, som startade i fredags, är liksom tidigare framtagen av kedjans skandinaviska inhousebyrå. Den kommer att gå under sommaren på hel- och halvsidor i framför allt Impact, Citypaketet och Svenska Dagbladet. Detta backas upp av webb och en Google-kampanj. Kampanjen kommer att gå i både Sverige, Norge och Danmark.

Vad är målet med kampanjen?
– Vi vill profilera Choice Hotels, visa på vår mångfald och fylla hotellen med sommargäster, säger Riitta Östberg.

Vad har ni för budget?
– Mediebudget för kampanjen är fem miljoner kronor.

Choice Hotels gör i år tre större kampanjer. Sommarkampanjen har den största målgruppen. Utöver den kör kedjan två mer riktade kampanjer, bland annat mot affärsresenärer.

Mediebyrå är Carat.

Choice Hotels

Byrå: Inhouse
Arbetsgrupp: Johan  Adam sson ad, Bernt Dillum copy, Mattias Nyhlin dekoratör
Foto: Marcus Kurn

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.