Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tar Eiffeltornet till Norden

Publicerad: 12 september 2008, 14:14

Diners Club kör just nu igång en stor nordisk kampanj för att berätta om sitt utökade samarbete med SAS Eurobonus.


Annons från Oslo.

Kampanjen går som lanseringskampanj i Norge och Danmark, där tjänsten Eurobonus extrapoäng på allt man handlar är ny, och som vanlig kampanj i Sverige.
I slutet av augusti startade kampanjen i Norge och för två veckor sedan gick den upp i Danmark. Nu har turen kommit till Sverige.

Marie Arvidsson, produktionsledare på byrån Tackolov, berättar om kampanjen.
– Huvudsyftet med kampanjen är självklart att lansera nyheten, men även att få kunderna att använda sina kort oftare. Eftersom kort är en lågintresseprodukt, och kortanvändande ofta sker av gammal vana, vill vi påminna målgruppen om att de faktiskt kan samla poäng på allt de handlar, så nära köptillfället som möjligt, och fortsätta påminna i andra medier för att bygga kunskap.

Huvudmedia är utomhus. Det backas upp av internet och print. Dessutom ska en fem meter hög Triumfbåge byggas på  Kongens Nytorv i Köpenhamn.

– Bildlösningen bygger på kända landmärken som Eiffeltornet, Frihetsgudinnan och Colosseum som är uppbyggda av produkter i stället för byggnadsstenar. Detta för att illustrera att man genom att använda sitt Diners Club Eurobonuskort faktiskt kan samla poäng till nästa resa.

Diners Club

Uppdragsgivare: Lena Frisk
Byrå: Tackolov
Arbetsgrupp:  Anna Sjöberg  projektledare, Elisabeth  Philip son och Marie Arvidsson produktionsledare,  Gustaf Boman  ad, Tina Rundgren planner/copy, Karin Romdahl formgivning/original
3D illustrationer: Svante Segelson
Webbproduktion: Osynlig
Repro: BT Färgrepro

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.