Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tar hem Energies globala uppdrag

Publicerad: 9 mars 2012, 13:39

Reklambyrån We are group, tar hem jeansmärket Energie som ny global kund.


Energie är en del av Sixty group, med varumärken som Miss Sixty, Killah, murphynye och Energie, där det sistnämnda varumärket, efter en global pitch med sex byråer nu lägger uppdraget på en svensk byrå, We Are Group.

– Det känns givetvis jättekul att få det globala ansvaret, det är också kul för byrån och en chans att visa upp sig utanför Sveriges gränser, säger Enzo Bussoli, vd på We Are Group.

Uppdraget gäller både rörligt media och print.

I slutet av denna månad börjar byrån jobba med höst och vinterkampanjen som börjar rulla ut efter sommaren.

Hur stort uppdrag blir det för er?
– Pengamässigt är det svårt att säga såhär i inledningen, men det är ett väldigt roligt uppdrag för ett intressant varumärke. Extra kul vinna över byråer som är utanför Sveriges gränser.

We Are Group har kunder som Åhléns och Din Sko.

Byrån består av ett femton-tal anställda och hade 2010 en omsättning om 38 miljoner kronor, med ett resultat på 1,6 miljoner.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.