Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 5 februari 2013, 08:54
Johan Falk och Fredrik Svensson
Foto: Björn Elgstrand
Unibet, en av Sveriges största annonsörer, bryter med Naked och Perfect Fools. Nakeds grundare i Sverige Fredrik Svensson och Johan Falk och de tidigare Perfect Fools medarbetarna Elin Lager och Marcus Evertsson har därmed lyckats knyta återknyta förtroendet för storkunden till den nya byrån Folket Sthlm.
I förra veckan berättade Resumé om hur Johan Falk och Fredrik Svensson hoppade av satsningen på Society46 för att i stället grunda den egna reklambyrån Folket Sthlm. Sedan den 1 februari samarbetar man med sin första kund– Unibet.
Spelbolaget som tidigare var storkund hos Naked i Sverige väljer därmed åter att samarbeta med Naked-grundarna och Marcus Evertsson och Elin Lager som tidigare jobbade på spelbolagets andra byråpartner Perfect Fools.
– Vi sökte en lösning med människor som är lika ambitiösa och dedicerade som vi är. I Folket Sthlm har vi hittat ett team som dessutom har exceptionell bred kommunikationskompetens. Vi har haft förmånen att jobba med flera av dessa individer tidigare och vet vad de går för, säger Håkan Jerner, Head of Nordics på Unibet i ett pressmeddelande.
I samband med rekryteringen har Folket Sthlm värvat Kjell Doktorow, tidigare Paradiset och DDB som börjar som kreatör/ad och Veronica Wahlbeck, tidigare Perfect Fools som blir operativ projektledare.
– För oss som nystartad byrå är det fantastiskt att få chansen att jobba med en av Sveriges största annonsörer. Vi har lyckats sätta ihop ett mycket kompetent team för Unibet, och vi är sjukt laddade på att sätta igång med att leverera, säger Fredrik Svensson i samma pressmeddelande.