Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tar ner gud på jorden

Publicerad: 13 september 2013, 13:07

Gud tas ner på jorden i Scholz & Friends nya kampanj för Frälsningsarmén.


Ämnen i artikeln:

Frälsningsarmén

– Det är inte alldeles lätt att göra reklam för kristendomen om man själv inte är troende, säger Johan Welander projektledare på Scholz & Friends. Men man kan ju verkligen hålla med Frälsningsarmén om att det behövs mer kärlek på Jorden. Och stödja dem i deras konkreta arbete för att förbättra missförhållandena. Något som är högst imponerande.

I tidigare kampanjer har fokus legat på det sociala arbetet. Denna gång är basen tron.

– Tron är ju anledningen till att vi gör vi det vi gör. Vår grundläggande drivkraft, säger Lars Beijer, varumärkesansvarig på Frälsningsarmén.

Edwin von Werder, copywriter:

– En organisation som tar hand om traffickingens offer, ensamkommande flyktingbarn, misshandlade kvinnor och utskrivna psykiskt sjuka. En sådan organisation kan man inte annat än tro på. En vanlig dag på jobbet för dem, är något helt annat än vad vi är vana vid.

Frälsningsarmén
Lars Beijer, varumärkesansvarig

Scholz & Friends
Johan Welander, projektledare
Arvid Svanvik, AD
Edwin von Werder, copy
Johanna Järås, produktionsledare
Göran Larsson, original

Fotograf
Jörgen Reimer

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Frälsningsarmén

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News