Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Tar upp kampen med fredagsmys

Publicerad: 18 Juni 2012, 15:24

Bilden på arbetsgruppen föreställer fr. v. Anna Blomdahl, copywriter, Marc Zaccharoff, concept director, Erika Öhlin, final art, Claes Broström, projektledare, Lolo Björnham, operativ projektledare och Viktor Ekelund, AD-assistent.

Foto: Carlo Baudone.

Estrellas marknads- och säljorganisation flyttar hem till Göteborg. I samma veva väljs Start Communication som ny huvudbyrå: – De visade kreativ höjd och förståelse för hela vår affär, säger Sofi Randén, marknadschef på Estrella i en kommentar.


Ämnen i artikeln:

OLWEstrellaStart Communication

"Det är slut på veckan. Det är dags för fredagsmyys." Så har vi en längre tid fått höra i ÅkestamHolsts reklaminslag för kunden OLW.

Men nu ska Estrella hitta nya sätt att konkurrera med OLW.

Estrella har utvärderat tre olika byråer under våren för att hitta en  framtida partner. Här gick Start Communication segrande ur striden:
– Arbetsgruppen var människor som vi ville jobba med, säger Sofi Randén, marknadschef på Estrella i en kommentar.

Start Communications första kampanj blir lanseringen av nytt produktkoncept.

Kampanjen går upp efter sommaren:
–  Arbetet är redan i full gång med denna och andra inspirerande  utmaningar inför hösten och 2013, säger Claes Broström, projektledare  och kundansvarig på Start Communication i en kommentar.

Estrella  introducerade potatischips i Sverige 1957 och var med först med  Sourcream & Onion-chips i de svenska butikshyllorna år 1988.

Snart är det alltså dags för nästa stora premiär.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.