Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Tävla om tronen från Game of Thrones i ny kampanj

Publicerad: 9 Februari 2015, 15:36

The Iron Throne

Foto: Pressbild

Nästa måndag släpps den fjärde säsongen av Game of Thrones på blue-ray och dvd. Med anledning av det arrangeras en tävling där vinsten är den åtråvärda tronen från serien.


Ämnen i artikeln:

Warner BrosAgency

Kampanjen görs av pr-byrån Agency för kunden Warner Bros, i samband med att fjärde säsongen av den populära amerikanska tv-serien Game of Thrones släpps på blue-ray och dvd. Tävlingsdeltagarna har chansen att vinna ”The Iron Throne”.

Arvid Linder, pr-konsult på Agency, berättar att utmaningen vid lanseringen av nya filmer och tv-serier på blu-ray, dvd och digitalt är att skapa ett nytt medialt intresse eftersom de oftast redan gått på bio eller tv. Och i det arbetet behövde de vara kreativa och strategiska på Agency.

– Game of Thrones har en helt otrolig fanbase och detta ville vi ta fasta på i kampanjen. Järntronen är en högst åtråvärd ingrediens i serien och genom kampanjen vill vi ge fansen en chans att komma ännu närmare Game of Thrones-världen på riktigt, säger Arvid Linder till Resumé.

Delta gör man genom att svara på tre frågor och skriva en motivering där man också talar om vad man skulle göra med tronen vid en eventuell vinst. Vinnaren får ha den eftertraktade tronen från den påkostade tv-serien under en dag.

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

Warner BrosAgency

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.