Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Taxi Kurir slår ett slag för mångfalden

Publicerad: 5 november 2013, 13:30

Taxi Kurir Göteborgs annonser.

Taxi Kurir Göteborg går i dagarna ut i en kampanj för att visa den stora mångfalden bland företaget chaufförer. Målet är att få resenärerna att känna att de bidrar till ett viktigt integrationsarbete.


Ämnen i artikeln:

Fredrik Jerlov

Annonserna som ni kan se här ovan kommer att synas i Göteborg-Posten. Kampanjen kommer också att gå i radio och i sociala medier. Bakom konceptet står reklambyrån Truth.  

– Vi räknar med en debatt. I Göteborg finns en bild av den blonde taxiföraren som gärna drar en vits. Verkligheten är annorlunda. Flertalet förare är födda i andra länder, många av dem har akademisk utbildning och de arbetar hårt. De förtjänar vår respekt för det, säger Tomas Andersson, vd på Taxi Kurir i Göteborg, i ett pressmeddelande.

Bolaget vill att kunderna ska välja taxi med hjärtat. Att de ska känna sig delaktiga i att fler människor från andra länder får möjlighet att slå sig in på arbetsmarknaden.  

– Med uppriktighet och ärlighet i fokus blir all reklam mer intressant. Som det faktum att hela taxibranschen domineras av en grupp hårt arbetande, ofta högt utbildade människor utan röst i samhället, kommenterar Fredrik Jerlov, vd på Truth.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Fredrik Jerlov

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.