Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Taylor Swift marknadsför New York – i ett år

Publicerad: 29 oktober 2014, 15:07

Världsstjärnan Taylor Swift frontar i New York Citys nya globala kampanj "Welcome to New York". Kampanjen har fått sitt namn efter hennes låt med samma namn på nya albumet 1989. Tanken är att få fler att upptäcka staden.


Stadens turistorganisation, NYC & Company, ligger bakom kampanjen.

–  New York City är en inbjudande stad, och ”Welcome to New York” visar på  gästfriheten, energin och pulsen som finns i alla fem stadsdelar, säger Fred Dixon, President och CEO NYC & Company i en kommentar.


Kampanjen ska dels uppmuntra dem som redan har varit i New York och dem som inte har varit det att besöka staden - den är  döpt efter Taylor Swifts låt "Welcome to New York", som har hämtat inspiration från New Yorks puls.

Han är glad över samarbetet med Taylor Swift.
– Vi kunde inte ha hittat en bättre ambassadör för att berätta om
stadens historia om vad som gör New York City till New York City, säger Fred Dixon i en kommentar.

Låten har bland annat refrängen "It´s been waiting for you".

Kampanjen  går med i New York City och Boston via både taxibilar och  digitala skyltar vid Times Square samt genom stadens sociala medier och  hashtagen #W2NY.

Globalt ska kampanjen lyftas fram av NYC & Companys 17 internationella kontor - inte minst i samband med internationella resmässor.

Taylor  Swift ska även pusha för kampanjen via sina egna sociala medierkanler i  samband med lanseringen av hennes femte album, 1989.

Hon ska också uppträda ihop med Idols programledare Ryan Seacrest på Dick  Clark´s New Year´s Rockin´ Eve, vilken livesänds från Times Square på  nyårsafton.

Kampanjsajten ska innehålla berättelser från såväl invånare och besökare.

Här finns videoklipp där Taylor Swift berättar om sin relation till staden.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.