Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

TBWA:s Moderna reklamuppdrag

Publicerad: 9 Februari 2012, 15:07

Moderna Museet väljer TBWA som reklambyrå.

TBWA jublar – byrån har fått en prestigekund: Moderna Museet.


Ämnen i artikeln:

Moderna MuseetTBWA

TBWA ska bli en strategisk och kreativ samarbetspartner för utveckling av museets reklam i Stockholm.

– Moderna Museet är ett av världens främsta museer för modern och samtida konst. Med en ny ledning har vi gått in i en ny fas, då känns det naturligt att även se över sina partners, säger Katarina Swanström, Head of Development på Moderna Museet.

– Vi har gjort ett noggrant val. TBWA har ett ambitiöst kreativt team och
delar vår syn på museets potential. Att vi dessutom är grannar på Skeppsholmen ser vi som en bonus.

– Moderna Museet är fortfarande en auktoritet som
andra vill positionera sig mot, men samtidigt en plats för experiment och förnyelse. Det är en rolig och hedrande utmaning att ge röst åt den personligheten, säger Håkan Engler, planner på TBWA.

Daniel Birnbaum, Moderna Museets nye överintendent, delar med sig av sina visioner:

– Jag vill att museet ska göra mer än att presentera ett antal konstnärskap. Det ska vara en förbehållslös diskussionsplats där olika konstnärliga
uttryck och idéer speglar vår samtid. Den ambitionen gäller även vår reklam.

Arbetsgruppen hos TBWA:
Byråns samtliga kreatörer
Tina Thornander, Projektledare
Håkan Engler, Planner
Fanny von Pongrácz, Formgivare
Marita Öhman, Produktionsledare

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Moderna MuseetTBWA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.