Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

TBWA:s värmande kampanj

Publicerad: 23 februari 2012, 15:02

I höstas tog TBWA hem svensk fjärrvärme som ny kund.
Nu släpper man första delen i en tre år lång opinionsbildande kampanj.


I filmen som gick live igår kväll vill man få fler att förstå själva idén med fjärrvärme, och i filmen preciserar man därför miljönyttan med uppvärmningsmetoden.

Bakom den nya plattformen står reklambyrån TBWA som tog hem svensk Fjärrvärme som kund i höstas, ett konto som tidigare legat hos Holy Diver.

Den nya plattformen går under namnet "Vi värmer varandra", vilket man lyfter fram i filmen genom att visa hur en skrotad robot blir till värme i någons hem.

Man vill också visa på att fjärrvärme hushållar med resurser och är en del av kretsloppstänkandet och att fjärrvärmen är en kollektiv idé.

Förutom film i tv kommer kampanjen också att tas ut i annonser, filmer, digitalt, pr, event och internkommunikation under hela året.

Arbetsgrupp TBWA:
Kreatör: Kalle Håkansson och Arvid Wennel, Planner Håkan Engler, Projektledning Robert Schelin, Produktionsledare Ulrika Sörensen, Formgivare Fanny von Pongratz och Charlotte Habing.

Filmproduktionsbolag: Bacon och regissör Martin Werner.
Uppdragsgivare: Kommunikationschef Annika Johannesson.
Mediebyrå: Starcom
PR-byrå: Prime

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.