Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag26.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

TBWA tappar Absolut Vodka efter 30 år

Publicerad: 6 December 2012, 15:50

UPPDATERAD. Svenska Absolut Vodka byter reklambyråpartner för det globala kontot. Efter en pitch kommer Sid Lee att ta över kunden från TBWA som haft varumärket i drygt trettio år.


Ämnen i artikeln:

AbsolutTBWA

Det var först källor till det brittiska branschtidningen Campaign som uppgav att  Sid Lee kommer att ta över uppdraget och därmed sköta en stor del av  svenska Absolut Vodkas reklam världen över.

TBWA hävdade emellertid att de kommer att fortsätta att jobba med Absolut  och ta hand om merparten av vodkavarumärkets reklam globalt.

Men nu bekräftas det av Absolut att kanadensiska byrån Sid Lee faktiskt tar över.

– Vi är väldigt exalterade eftersom det är en global vinst. Det här blir en av våra största kunder, säger Bertrand Cesvet på Sid Lee.

TBWA lade vantarna på Absolut-kontot kort efter lanseringen, innan  Absolut påbörjade sin varumärkesresa. Byrån gjorde Absolut berömt  världen över med kampanjer som kretsade kring det karaktäristiskt  formade flaskan som kom ut i butikerna 1980.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

AbsolutTBWA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.