Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

TBWA vinner i film

Publicerad: 29 April 2015, 13:33

TBWA och Synsam kopplar glasögon till livsstil

TBWA:s filmer för Synsam visar att valet av bågar kan ta ditt liv i en annan riktning. Nu vinner byråns kampanj "Bli ditt andra jag" Guldägg i kategorin Film.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2015SynsamTBWA

I TBWA:s filmserie för Synsam "Bli det andra jag" kommunicerar man varken synfel, pris eller utbud. Filmerna försöker i stället fånga känslan som kommer när man tar på sig ett par nya bågar.

I filmerna driver byrån tesen att valet av glasögon faktiskt kan förändra människors liv. I filmerna får vi följa personer med olika yrken som fotbollsspelare, arkitekt, fotograf och äventyrare där de på ett humoristiskt sätt berättat hur de valt glasögon efter livsstil.

– Målet då var att göra lifestylereklam av ett synfel, här försökte vi hitta en fin balans mellan humor och mode, via olika stilar. Vi utgick från svenskarnas drömyrken och kopplade dem till vår uppfattning om de olika karaktärernas stil, sade TBWA:s copywriter Johannes Ivarsson i samband med att kampanjen belönades med en andraplats i Månadens Film förra året.

Produktionsbolaget bakom filmen är B-Reel.

Forsman & Bodenfors tar hem tre silverägg i kategorin Film för sina filmer för Malibu (Summer you vs. Rest of the year you), IQ (Bara för att) samt med "Made by Sweden feat. Zlatan" för Volvo Cars. Det fjärde silverägget går till King och ICA för filmen "ICA 2014".

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Guldägget 2015SynsamTBWA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.