Reklam
TCO:s nya grepp: Fackförbund för artificiell intelligens
Publicerad: 18 januari 2017, 08:55
Den svenska arbetsmodellen gäller inte bara människor. Den gäller även robotar. Det hävdar TCO i sin nya kampanj.
FT
Fredrik Thambert
Efter de virala succéerna "Like a Swede" och "Business like a Swede" har TCO nu lanserat kampanjen "Face Tomorrow Like A Swede". Buskapet är att arbetsmarknaden alltid kommer att förändras, men att den svenska partsmodellen är med på resan. Därav ett fackförbund för AI.
– Den kommunikativa idén är en lek med tanken att artificiell intelligens kommer vilja ha det som människor i framtiden. I synnerhet så som vi har det i Sverige, tack vare den svenska partsmodellen. Man kan säga att vi ger dem en chans att samlas och organisera sig på vår sajt, trots att de botar som finns idag inte har sådana behov än, säger Anna Werkell, copywriter på ANR BBDO, i en kommentar.
På sajten likeaswede.se kan du besöka det nya fackförbundet. Du kan också chatta med ordförandeboten Clever, som är expert på partsmodellen och kan svara på frågor från både A.I.s och människor.
Här nedan kan du se filmen om det nya fackförbundet. Sedan lanseringen igår har dne fått över 100 000 visnignar på Youtube.
ARBETSGRUPP:
Kund: TCO
Byrå: ANR BBDO
Creative Director: Andreas Lönn
Art Director: Nayeli Kremb
Copywriter: Anna Werkell
Kundansvarig: Pontus Karlsson
Projektledare: Maria Fager
Produktionsledare: Johanna Ridemar
PR: Jenny Canborn
Planner: Anna Jensen
Grafisk design: Ahfsin Piran
Regissör: Jens Jonsson
Produktionsbolag: Giants & Toys
Digitalt produktionsbolag: Another Tomorrow
Content distribution: AOL