Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Tebbe ska ge stockholmarna en tankeställare

Publicerad: 4 Maj 2015, 07:48

Kampanjbild

Snart börjar fästingsäsongen i Mälardalen. Därför lanseras nu en kampanj som ska få fler att gå och vaccinera sig.


Ämnen i artikeln:

Masscreation

Kampanjen är framtagen av vaccinföretaget Valneva och reklambyrån Masscreation och syftet är att uppmärksamma stockholmarna om vikten av att vaccinera sig mot TBE.

Masscreation vill sprida information om TBE-viruset på ett roligt men pedagogiskt sätt. Därför har man skapat karaktären Tebbe som rider in och "letar efter 'smarriga' och ovaccinerade människor".

– Ett kommunikationsgrepp som sticker ut och förhoppningsvis ger stockholmarna en tankeställare, säger Carin Arvidsson Möller, projektledare på Masscreation, i ett pressmeddelande.

Tebbe finns, förutom på webbplatsen, även på annonsplatser runt om i Stockholm. 2014 lanserades konceptet Vaxiluskerna som TBE-viruset Tebbe är den del av. Ambitionen med Vaxiluskerna är att sprida information om terapiområdet vacciner till allmänhet, sjukvård och medierna.

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

Masscreation

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.