Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tekniken som lyfter bioreklamen

Publicerad: 2 februari 2010, 08:33

Snart har hela världen häpnat inför 3D-biofilmen Avatar.
Nu är det dags för bioreklamen i Australien att bli lika hisnande.


James Camerons science fictionfilm har fått australiensarna att flockas till biograferna. Avatar är den mest framgångsrika filmen någonsin i Australien.

Australiensarna är som besatta i 3D-biofilm. Förra året gick det at se fyra av de tio mest sedda biofilmerna i både 2D och 3D. Under det senaste tolv månaderna har antalet 3D-biografer tiodubbats i Australien.

I mars är det premiär för Tim Burtons 3D-version av Alice i Underlandet.
Och nu har Australiens största biomediebyrå Val Morgan skaffat teknisk utrustning för att skapa bioreklam i 3D.
– Det här blir första möjligheten för annonsörer i Australien att kapitalisera på 3D-febern med 3D-förstärkt bioreklam, säger Graeme Yarwood, vd på Val Morgan, till Campaign Brief.

Tekniken som annonsörerna erbjuds kan skapa 3D-effekter i redan existerande filmer, loggor i 3D och datoranimerat material  3D till exempel.

– Det här är ett viktigt för Val Morgan att erbjuda annonsörerna att bli involverade 3D-bioerfarenheten på ett sätt som inte varit möjligt tidigare, säger Graeme Yarwood.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.